Pinned Beginning of the development of Galactic Conquest

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Palatinus wrote:

      I am sad that your youtube videos are french. I can't understand them. But keep up the good work!
      sorry being French and not too fluent in speaking English I do them in my language.
      Youtube subtitles should be available normally
    • Palatinus wrote:

      Me entristece que tus videos de youtube sean en francés. No puedo entenderlos. ¡Pero sigue con el buen trabajo!
      Youtube tiene una nueva herramienta que te permite escuchar en audio en tu idioma, no se como funciona bien, pero esta
      VERY SAD :/ :/ :/ :/
    • Danter14 wrote:

      Bonjour à tous, suite à une discutions en privé avec yamilrh j'ai pris la décision de faire 2 code différents. Je vous explique comment sa vas se dérouler.

      Bien sur les 2 versions seront reprise de 0 avec une nouvelle architecture et code source pour corriger au mieux les bug et avec un rendu plus dynamique et rapide.
      1. La version 2Moons v 3.0.0 sera faite sous php 8 en MVC, un moteur de Template, un design plus moderne en responsive. (Pour les développeurs débutant)
      2. La seconde version s'appellera Space Game v 1.0.0 et sera un code totalement personnelle faite avec les nouvelles technologies (Vus Js, Node JS Express) (Pour les développeurs avancé et qui maîtrise le Javascript)
      Bien sur une fois la version 2Moons v 3.0.0 terminer je commencerai le Première version de Space Game v 1.0.0.
      Je continuerai à travailler en parallèle sur le version 3.0.0 de 2Moons pour des correction et ajout de MODS avec tutoriel vidéo.

      Merci de me dire se que vous en penser et attention sa demande énormément de travail de mon côté. Sans oublier les tutoriel des mods des anciennes versions.

      -----------------------------------------------------------------------------------------

      Hello everyone, following a private discussion with yamilrh I made the decision to make 2 different codes. I'll tell you how it's going to go.


      Of course, the 2 versions will be taken from 0 with a new architecture and source code to better correct the bugs and with a more dynamic and faster rendering.

      The 2Moons v 3.0.0 version will be made under php 8 in MVC, a Template engine, a more modern responsive design. (For beginner developers)
      The second version will be called Space Game v 1.0.0 and will be a totally personal code made with new technologies (Vus Js, Node JS Express) (For advanced developers who master Javascript)
      Of course once the 2Moons v 3.0.0 version is finished I will start the first version of Space Game v 1.0.0.

      I will continue to work in parallel on version 3.0.0 of 2Moons for corrections and addition of MODS with video tutorial.



      Thank you for telling me what you think about it and be careful its requires a lot of work on my side. Not to mention the mod tutorials for older versions.
      Gracias. Recién iba comentarte por privado que a mi consideración algo que sería bueno una implementación poder contar con una migración de v2.0 a v3.0 con algunos datos como, planetas, coordenadas, alianzas, usuarios valores genéricos que no entrarían en conflicto con la nueva versión
      Además que en v3.0 existiera algo como actualización, a medida que existan correcciones e implementaciones a futuro se puedan hacer mediante parches o actualizaciones y no tener que copiar todo el código, para que si tienes tus propias implementaciones no tengas que cambiar todo, no se si me hago entender
      Ansioso por v3.0 :D :D :D
      VERY SAD :/ :/ :/ :/
    • The battle system is currently judged to be lacking a lot.
      I wish it was implemented at least as an OPBE combat system or a more complete source.
      Thank you for your hard work.
      --------------------------------------------------------------------------------------
    • yamilrh wrote:

      Gracias. Recién iba comentarte por privado que a mi consideración algo que sería bueno una implementación poder contar con una migración de v2.0 a v3.0 con algunos datos como, planetas, coordenadas, alianzas, usuarios valores genéricos que no entrarían en conflicto con la nueva versión
      Además que en v3.0 existiera algo como actualización, a medida que existan correcciones e implementaciones a futuro se puedan hacer mediante parches o actualizaciones y no tener que copiar todo el código, para que si tienes tus propias implementaciones no tengas que cambiar todo, no se si me hago entender
      For my part, the data has largely changed compared to that of V3.0, so a migration from 2.0 to 3.0 will not be possible. At the level of future updates I am not yet asking the question because I must first write the standard code.

      noonn wrote:

      The battle system is currently judged to be lacking a lot.
      I wish it was implemented at least as an OPBE combat system or a more complete source.
      Thank you for your hard work.
      For the combat system I would like to make one myself because for the ships and defense it will have life points to make it more realistic and modern
    • Bonjour à tous je viens au nouvelle de la futur version 3.0.0
      Pour commencer voici la nouvelle structure de cette version
      ----------------------------------------------------------
      Hello everyone I come to the news of the future version 3.0.0
      To start, here is the new structure of this version



      Elle est donc faite comme ceci
      - Structure MVC (Model, Views, Controllers)
      - Une partie public (CSS, HTML, Images, JS)
      - Un fichier install
      Je ne parle pas du contenu des différents dossier.
      ----------------------------------------------------------------------
      So it's made like this
      - MVC structure (Model, Views, Controllers)
      - A public part (CSS, HTML, Images, JS)
      - An install file
      I'm not talking about the contents of the different folders.

      Au niveau des technologies utilisés :
      - PHP 8.1 Côté serveur
      - Ajax Pour la relation avec notre côté client et serveur (Pour certaine fonctionnalitées uniquement)
      - Twig comme moteur de tempate

      Pourquoi je n'utilise pas du Node JS ainsi que Vue Js, tous simplement car sur ce forum 99% d'entre vous est débutant dans le code ou ne connaisse pas du tous donc pour évité d'avoir des messages de tous le monde juste pour l'ajout d'une page par exemple je préfère partir et rester sur du php côté serveur et Le basic côté client.
      ---------------------------------------------------------
      In terms of technologies used:
      - PHP 8.1 Server side
      - Ajax For the relationship with our client and server side (For certain features only)
      - Twig as a tempate engine

      Why I do not use Node JS as well as Vue Js, all simply because on this forum 99% of you are beginners in the code or do not know at all so to avoid having messages from everyone just for the addition of a page for example I prefer to leave and stay on server side php and client side basic.

      Pour information AUCUN MOD OU ADDON ne seront pas disponible sur la version 3.0.0 elle sera donc en version de base comme ogame pas plus.
      Les ajouts seront donc vendu ou gratuit via mon furtur site web.

      Une version des démo avec sont avancement sera également disponible via mon site web, la version github également.
      -------------------------------------------------------
      For information NO MOD OR ADDON will not be available on version 3.0.0 it will therefore be in the basic version like ogame no more.
      The additions will therefore be sold or free via my future website.
      A version of the demos with its progress will also be available via my website, the github version as well.

      A bientôt pour plus de nouvelle
      ---------------------------------------
      See you soon for more news
    • Bonjour à tous, une fois mon site terminer est mis en ligne je reprend activement le développement de cette version Nommé Galactic Conquest V1.0.0.
      Pourquoi j'ai changer le nom ?
      Tous simplement car le code source vas changer totelement est après mure réflexion je ne peux pas appeler ceci une V3.

      Des lors de modification elle seront ajouter sur github et mise en place sur mon serveur pour voir en live ou j'en suis arriver.


      ------------------------------------------------------------------------------

      Hello everyone, once my site is finished, I am actively resuming the development of this version Named Galactic Conquest V1.0.0.
      Why did I change the name?
      All simply because the source code will change completely is after mature reflection I cannot call this a V3.

      When modified, they will be added to github and set up on my server to see live where I have arrived.
    • Danter14 wrote:

      Bonjour à tous, une fois mon site terminer est mis en ligne je reprend activement le développement de cette version Nommé Galactic Conquest V1.0.0.
      Pourquoi j'ai changer le nom ?
      Tous simplement car le code source vas changer totelement est après mure réflexion je ne peux pas appeler ceci une V3.

      Des lors de modification elle seront ajouter sur github et mise en place sur mon serveur pour voir en live ou j'en suis arriver.


      ------------------------------------------------------------------------------

      Hello everyone, once my site is finished, I am actively resuming the development of this version Named Galactic Conquest V1.0.0.
      Why did I change the name?
      All simply because the source code will change completely is after mature reflection I cannot call this a V3.

      When modified, they will be added to github and set up on my server to see live where I have arrived.



      Bueno creo que es correcto lo del cambio de nombre, ya que como dices...... estas creando algo nuevo.
      Solo queda esperar para ver el resultado final.
      Ánimos.....
    • skynet wrote:

      Danter14 wrote:

      Bonjour à tous, une fois mon site terminer est mis en ligne je reprend activement le développement de cette version Nommé Galactic Conquest V1.0.0.
      Pourquoi j'ai changer le nom ?
      Tous simplement car le code source vas changer totelement est après mure réflexion je ne peux pas appeler ceci une V3.

      Des lors de modification elle seront ajouter sur github et mise en place sur mon serveur pour voir en live ou j'en suis arriver.


      ------------------------------------------------------------------------------

      Hello everyone, once my site is finished, I am actively resuming the development of this version Named Galactic Conquest V1.0.0.
      Why did I change the name?
      All simply because the source code will change completely is after mature reflection I cannot call this a V3.

      When modified, they will be added to github and set up on my server to see live where I have arrived.

      Bueno creo que es correcto lo del cambio de nombre, ya que como dices...... estas creando algo nuevo.
      Solo queda esperar para ver el resultado final.
      Ánimos.....
      thank you, I hope that will meet expectations. of course it will change over time. To begin with we will take the official version of ogame with all content. Then later with your idea participation I would make addon mods



    • Bonjour à tous,
      Au vue du commencement dans quelque jours pour la conception et le codage de cette première version je suis actuellement en train de mettre en place un serveur discord (Lien dans ma signature) qui prend en compte cette version mais également le version 2.0 de 2moons.

      Toute les partie ne sont pas encore dévoiler sur la catégorie de cette nouvelle version tout simplement car elle est pas encore commencer.

      Lors de votre arriver penser à accepter les règles du serveur pour obtenir le statut Membres est donc avoir accès au contenu de ce dernier.

      Je serais bien plus actif sur discord même si je suis en déplacement pour vous répondre.
      --------------------------------------------------------------------------------------
      Hello everyone,

      In view of the start in a few days for the design and coding of this first version, I am currently setting up a discord server (Link in my signature) which takes into account this version but also version 2.0 of 2moons.

      All the parts are not yet revealed on the category of this new version simply because it is not yet started.

      When you arrive, remember to accept the rules of the server to obtain Member status and therefore have access to the content of the latter.

      I would be much more active on discord even if I'm on the road to answer you.

      The post was edited 1 time, last by Danter14 ().

    • Bonjour, le serveur est actuellement en cours de création.
      Le mon de domaine sera donc également relier à celui-ci pour avoir mon site web.
      Un premier sous-domaine pour la version de 2moons 2.0
      Un second sous domaine pour le lobby de Galactic Conquest V1
      Puis un dernier pour l'univers de Galactic Conquest V1
      Je vous informerais des que tous sera mis en place.

      -------------------------------------------------------

      Hello, the server is currently being created.
      My domain will therefore also be linked to this one to have my website.
      A first subdomain for the 2moons 2.0 version
      A second subdomain for the lobby of Galactic Conquest V1
      Then a last one for the universe of Galactic Conquest V1
      I will let you know as soon as everything is in place.
    • Bonjour,

      Le serveur est mis en place est les différents domaine sont accèssible.

      Le commencement du développement commence donc vers 20h heure de paris.

      Nous allons bien sur débuté par la conception et le code du lobby (Site)
      - Front End et Back End
      - Page d'accueil
      - Page Connexion
      - Page inscription
      - Mot de passe oublié
      - ....

      Un fois toute cette partie effectuer est fonctionnelle nous commenceront la partie pour la conception de la partie game.

      Le code sera mis à jour sur github des que nous avons terminer une fonctionnaliter pour un meilleur suivi de celui-ci, le jeu sera bien sur accèssible en libre accès.

      Avant que vous donnée vos idée merci de penser que nous devons tout créer toutes la base du jeu avec les même fonctionnalité disponible sur Ogame.

      ---------------------------------------------------------------------------------

      Good morning,

      The server is set up and the different domains are accessible.

      The start of development therefore begins around 8 p.m. Paris time.

      We will of course start with the design and code of the lobby (Site)
      - Front End and Back End
      - Home page
      - Login Page
      - Registration page
      - Forgot your password
      - ....

      Once all this part is functional we will start the part for the design of the game part.

      The code will be updated on github as soon as we have completed a feature for better monitoring of it, the game will of course be accessible in free access.

      Before you give your idea please think that we must create all the base of the game with the same functionality available on Ogame.
    • Friends the beginning is launched and the MVC part of the site is finished
      Link dev galactic-conquest.danter14.fr/

      Please note that it is in development.
    • Bonjour à tous, pour le lobby je vais le faire simple pas besoin d'allez trop loin.
      On aura le login au centre de la page (un seul formulaire qui fait inscription et login.
      Sur la gauche il y a aura une courte description de votre serveur.
      Sur la droite surement des statistique important.

      Une fois connecter la page sera remplacer par le la liste de vos univers.

      Ce qui me permettra de passer plus rapidement à la partie du développement de l'univers

      ----------------------------------------------

      Hello everyone, for the lobby I'm going to make it simple, no need to go too far.
      We will have the login in the center of the page (a single form that makes registration and login.
      On the left there will be a short description of your server.
      On the right surely important statistics.

      Once connected, the page will be replaced by the list of your universes.

      Which will allow me to move on more quickly to the part of the development of the universe
    • Bonjour à tous un sondage à étais lancer sur le serveur discord au niveau de la connexion ainsi que l'inscription sur le lobby.
      Je le laisse à disposition pour savoir se que vous en penser sachant que j'attaque la connexion à la base de donnée ainsi que le Model en CRUD.
      La première vidéo pour le MVC et TWIG est également disponible sur ma chaine YouTube.
      ---------------------------------------------------------
      Hello everyone, a survey was launched on the discord server at the connection level as well as the registration on the lobby.
      I leave it available to know what you think knowing that I attack the connection to the database as well as the Model in CRUD.
      The first video for MVC and TWIG is also available on my YouTube channel.
    • Les amis ce soir mise à jour du code source avec la connexion à la base de donnée ainsi que notre model principal fait en CRUD, ce qui veux dire aussi la partie 3 de Galactic-Conquest sur ma chaine.
      Il vous reste donc un peux de temps pour voté sur notre sondage au niveau de la connexion.
      Attention si plus de oui il vous faudra OBLIGATOIREMENT une adresse GMAIL avec un clé spécial ou un service SMTP sur votre serveur.
      ------------------------------------------------------------------------
      Friends tonight update of the source code with the connection to the database as well as our main model made in CRUD, which also means part 3 of Galactic-Conquest on my channel.
      You therefore have a little time left to vote on our poll at the connection level.
      Be careful if more than yes you will MUST have a GMAIL address with a special key or an SMTP service on your server.
    • Les amis la connexion à la base de donnée ainsi que notre model principal est fonctionnelle et sera ajouter sur github sous peut, une vidéo Partie 3 est également disponible sur ma chaîne YouTube.
      Ce qui veux dire qu'on arrive au bout du développement du lobby.
      ------------------------------------------------
      Friends the connection to the database as well as our main model is functional and will be added to github as may, a Part 3 video is also available on my YouTube channel.
      Which means that we are coming to the end of the development of the lobby.
    • Bonjour à tous,
      la partie de connexion ainsi que l'inscription est totalement fonctionnelle via uniquement 1 seul formulaire.
      Je suis actuellement en train de finir la partie de la futur liste des univers, il me restera la partie profil à faire que je ferais en dernier.
      Merci de me dire si vous voulez un futur panel admin pour le control du lobby, bien sur il y aura un panel admin ingame.
      Le site accessible pour tous sera mis à jours une fois que j'ai terminer.

      Bien sur un fonction pour le multilang sera aussi créer.
      ------------------------------------------------
      Hello everyone,
      the connection part as well as the registration is fully functional via only 1 single form.
      I am currently finishing the part of the future list of universes, I will have the profile part to do that I will do last.
      Please tell me if you want a future admin panel for lobby control, of course there will be an ingame admin panel.
      The publicly accessible site will be updated once I've finished.

      Of course a function for the multilang will also be created for the translation of the site and ingame.
      Images
      • Screenshot_199.jpg

        546.07 kB, 1,920×958, viewed 119 times
      • Screenshot_200.jpg

        541.26 kB, 1,917×962, viewed 125 times
      • Screenshot_201.jpg

        28.96 kB, 445×156, viewed 110 times

      The post was edited 1 time, last by Danter14: Addon screen ().