[TUT]shortly_Number

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• [TUT]shortly_Number

the shortly_number option can be activated in /styles/theme/gow/settings.cfg -> 'TOPNAV_SHORTLY_NUMBER' => 1
      if a page like the fleetpage for example does not act with shortly_numbers u can add the function like this in the tpl files

Smarty-Template

1. {if $shortlyNumber}
      2. new part is the changed old part for example you can add {$variable|shortly_number} insetad of {$variable|number}
      3. {else}
      4. old part of the document without shortly number
      5. {/if}
      if you use that, don't forget to write a workaround if there buttons wich autofill input-filds.
      example for this, can be seen here. Sending a fleet

example smarty.

Smarty-Template

1. {$variable|shortly_number} = 33,3 M
      2. {$variable|number} = 33.333.333
      the shortly_number function can also be used in php
      then it looks like this
      example php

PHP Source Code

1. shortly_number($variable,2) -> 35,33M
      2. 2 = digits after ','
      3. pretty_number($variable) -> 35.333.333
      also in javascript the function is useable

example javascript

JavaScript Source Code

1. shortly_number(varialble) -> 35M
      2. NumberGetHumanReadable(variable) -> 35.333.333
    • ich finde es echt super wie ihr mir versucht zu Helfen , und ich danke euch auch wirklich groß dafür ich hab soweit alles geschafft aber ich bekomme dieses shortly_number nicht hin

unter Gebäude möchte ich ja das die Rohstoffen kosten in kürzeln stehen zb 19M Metall etc aber ich bekomme es einfach nicht hin

ich bin in Styles/Templates/Game und habe die page.buildings.default.tpl geöffnet und alle [Number] in shortly_number geändert, bekomme aber immer ein USER ERROR

ich würde mich riesig freuen wenn ihr mir Intensiver Helfen würdet , ich Nervensäge nerve zwar, aber jeder von uns hat mal klein angefangen, ich hoffe auf eure Hilfe <3
    • Sesam wrote:

ich finde es echt super wie ihr mir versucht zu Helfen , und ich danke euch auch wirklich groß dafür ich hab soweit alles geschafft aber ich bekomme dieses shortly_number nicht hin

unter Gebäude möchte ich ja das die Rohstoffen kosten in kürzeln stehen zb 19M Metall etc aber ich bekomme es einfach nicht hin

ich bin in Styles/Templates/Game und habe die page.buildings.default.tpl geöffnet und alle [Number] in shortly_number geändert, bekomme aber immer ein USER ERROR

ich würde mich riesig freuen wenn ihr mir Intensiver Helfen würdet , ich Nervensäge nerve zwar, aber jeder von uns hat mal klein angefangen, ich hoffe auf eure Hilfe <3
      попробуй конструкцию типа {shortly_number($varialble)}
      Кто к нам с чем зачем, тот от того и того! :D
    • This is normal because the code does not take into account the variable it is not default in number. You have to change some of the code to do this.
      You can contact me by Discord : danter14
      Discord Galactic Conquest
      Video Youtube dev + tutorials

Webside